Nettside og grafisk profil for Dotnetklubben

"Vi trenger en grafisk profil som passer temaet vårt, og en nettside som gir deltagere viktig informasjon og nyheter angående klubben."

Dotnetklubben har lenge holdt seg til en enkel nettside med et tilhørende forum i tillegg til en lukket Facebook-gruppe for sin kommunikasjon på nettet. Etter å ha startet opp skikkelig som en frivillig organisasjon ønsket de å gjøre noe med dette og få et profesjonelt ansikt utad. 

I tillegg ønsket Dotnetklubben en grafisk profil som matchet årets tema “Gamenight”.

Med denne informasjonen som utgangspunkt har jeg designet en grafisk profil med et røft neon-utseende som forestiller et skilt til en slags spillklubb i et kjellerlokale. I tillegg til selve logoen er det designet en animert loop som brukes på nettsiden og Facebook-headeren og som også skal bli brukt på scenen under arrangementet.

Når det kommer til nettsiden er den laget med utgangspunkt i at all essensiell informasjon skal være tilgjengelig på forsiden. Her er det linker til billettsalg når det er aktuelt, ellers vises siste nytt fra bloggen som header. Videre kan man lese hva Dotnetklubben er og hva de jobber for. Videre er det plass til video som for eksempel en trailer til neste arrangement, noen nøkkeltall for gruppen, sponsorer og til slutt en oversikt over siste innlegg, Facebook- og Instagramfeed.

Resultatet kan du se live på www.dotnetklubben.org.

BlueBear Media har de siste årene tatt Dotnet klubben sin nettside til nye høyder. Nettsiden er fylt med forskjellige små detaljer som får sluttproduktet til å se meget profesjonelt ut. Alt i fra oppsett til tekstvalg er nøye gjennomtenkt, for få helheten til å være såpass interessant at man ikke klarer å gå ifra nettsiden før man har sjekket ut alt av innhold.
Knut Angar Bøstein
Økonomisjef .NET-klubben